luni, 30 iunie 2014

Istoria romanţată a unui safari - review

Astazi a venit timpul sa va vorbesc despre o carte care mi-a placut destul de mult. Este vorba despre Istoria romantata a unui safari de Daniela Zeca. Un roman de dragoste, oriental care ne face cunoscută iubirea dintre o tînără europeană şi un musulman sunnit din Magreb. Poate suna arhicunoscut acest plot. Eu, personal, am fost sceptică atunci cînd am început să o citesc. Pe parcurs am constatat că e o carte a "aromelor". Multe pasaje în care este descris M agrebul, deşertul şi cultura orientală. Clar, romanul este o declaraţie de dragoste pentru Orient.

În altă ordine de idei, povestea de dragoste din Mehria şi Darrielle este una frumoasă, ei reprezentînd două lumi şi personalităţi diferite. În relaţia lor se întîlnesc doua civilizaţii diferite. Cartea este uşor de citit, este vizuală, oferă senzaţia cititorului că vede un film. Plus, inserţiile narative care surprind corespondenţa electronică a lui Darrielle cu prietena ei dă o notă ironică şi spumoasă acţiunii.

Romanul a fost distins cu premiul revistei Convorbiri literare în 2009. A fost publicat la Polirom. Se găseşte şi în ediţie de buzur Top 10+. Se poate comanda de aici.

Sper că v-a trezit cîtuşi de puţin interesul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hei!